وظایف سازمانی اداره سنجش و ارزشیابی مهارت
نقش و اهمیت ارزشیابی مهارت در اعتبار بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقا شان و منزلت گواهینامه های سازمان امری اساسی و کلیدی است که لزوم داشتن برنامه ای جامع، سنجیده،کار آمد و به روز را در حوزه ی ارزشیابی مهارت سازمان می طلبد .
لذا به منظور تحقق این مهم با عنایت به سیاست بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه سازی الگوهای ارزشیابی مهارت از سند راهبردی مهارت و فن آوری سازمان، برنامه های عملیاتی حوزه ی ارزشیابی با نگاه ملی و بین المللی مبتنی بر کار آمدی، روز آمد بودن و سرعت در ارائه ی خدمات به ذی نفعان درونی و بیرونی تدوین شده است .
- محورهای وظیفه ای اداره سنجش وارزشیابی مهارت:
- برنامه ریزی آزمونهای استان
- پیش بینی وبرآورد برنامه واعتبارات آتی ذیربط
- صدور گواهینامه های مهارتی
- نظارت و همکاری در اجرای آزمون ها
- نظارت وهمکاری در اجرائی نمودن تفاهمنامه های مربوطه
- تهیه گزارش از فعالیتهای انجام شده