مرکز خاتم الانبیاء املش

رزرو ثبت نام کلاس های سال 1403 اغاز شدجهت ثبت نام در رشته مورد نطر خود با  شماره 33690745 تماس بگیرید

 

    

کارگاه گياهان دارویی پیش ثبت نام

در کارگاه گياهان دارویی استانداردهای زیرآموزش داده می شود:

حرفه های آموزشی :

کاربر گیاهان دارویی، کشت و پرورش گیاهان دارویی، فروشنده گیاهان دارویی، مروج کشت گیاهان دارویی، اسانس گيرو عرق گیری از گياهان دارویی، تراریوم

مشخصات مربی / مربیان :

نام و نام خانوادگی
مدرک تحصیلی
پست الکترونیک
فاطمه تقی زاده
کارشناسی
hamedehtaghizadeh@gmail.com
فاطمه تقی زاده

تجهیزات موجود در کارگاه

تصاویر کارگاه

معرفی کارگاه

در تعریف، گیاه دارویی ترکیبی از مواد شیمیایی ارگانیک است که از بخش های خام یا فرآوری شده گیاه به دست می آید. گیاهان دارویی همان گیاهان مختلفی هستند که با گیاه شناسی پیوند دارند. در حقیقت این گیاهان، جهت اهداف درمانی به کار گرفته شده و درباره کاربرد آنها نیز مطالعاتی انجام می شود. در حال حاضر چنانچه بخواهیم گیاه دارویی را تعریف کنیم هر بخش از گیاه مانند میوه، دانه، برگ، گل، ریشه، ساقه و از همه کلیدی تر غیر چوبی آن مد نظر است.

گیاهان دارویی به عنوان غذا، دارو و عطر کاربرد دارند. این گیاهان از زمان پیش از تاریخ به کار رفته و در کتب یونانی قدیم، مصریان و چینی ها به طور مفصل از آنها نوشته شده است.

شواهد حاکی از آن است که حکماء یونانی، اروپاییان، هندیان و در فرهنگ مدیترانه ای از گیاهان دارویی به عنوان دارو و به مدت 4000 سال استفاده می کرده اند. همچنین در فرهنگ های متنوع دیگری مانند روم، مصر، ایران، آفریقا و آمریکا از گیاهان دارویی در مراسم شفا استفاده می شده است. در سیستم های دارویی سنتی توسعه یافته از قبیل یونان و چین، داروی گیاهی به طور سیستماتیک توسط درمانگران به کار گرفته می شده است.

این حرفه در شناسایی گیاهان دارویی و کاربرد آنها، بررسی مواد مؤثره موجود در آنها، نحوه کاشت، داشت ، برداشت گیاهان دارویی و بسته بندی آنها در ارتباط است.