مرکز خاتم الانبیاء املش

رزرو ثبت نام کلاس های سال 1403 اغاز شدجهت ثبت نام در رشته مورد نطر خود با  شماره 33690745 تماس بگیرید

 

    

کارگاه گردشگری و کرم ابریشم پیش ثبت نام

در کارگاه گردشگری و کرم ابریشم استانداردهای زیرآموزش داده می شود:

حرفه های آموزشی :

مدیر بوم خانه های گردشگری، راهنمای محلی و بومی، راهنمای گردشگری عمومی، راهنمای طبیعت گردی، کارآفرینی در گردشگری
پرورش کرم ابریشم، مدیر توتستان، مبارزه با آفات و بیماری های کرم ابریشم، مبارزه با آفات و بیماری های توتستان

مشخصات مربی / مربیان :

تجهیزات موجود در کارگاه

تصاویر کارگاه

معرفی کارگاه

گردشگری یا توریسم (Tourism) سفر به قصد لذت بردن یا کسب‌وکار است؛ همچنین از لحاظ تئوری و عملی، سیاحت‌گری، تجارت، جذب، اسکان و سرگرمی گردشگران و تجارت مرتبط با برگزاری تور است.

گردشگری از طریق ایجاد شغل و کسب درآمد به یکی از عوامل اصلی پیشرفت کشورها و توسعه زیرساختهای آنها تبدیل شده ‌است. گردشگری با وجود شوک‌های گاه به گاه، تقریباً بدون وقفه به مرور رشد کرده است که نشان دهنده قدرت و انعطاف‌پذیری این بخش از اقتصاد است.گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.

کشور ایران نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه با برخورداری از پتانسیل محیطی بالا و با داشتن پشتوانه تمدن، تاریخ و فرهنگی چند هزار ساله، از قابلیت ویژه ای برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.

ایران با توجه به امتیازات ویژه ای که از نظر تنوع آب و هوا، جاذبه های طبیعی، تاریخ و ‏تمدن کهن، آثار باستانی و مذهبی، معماری، صنایع دستی، فرهنگی و جغرافیایی دارد، قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به قلب گردشگری جهانی را دارد.

در برنامه ریزی گردشگری، گردشگری را باید به صورت سیستمی ترکیبی از عوامل عرضه و تقاضا در نظرگرفت. گردشگری موضوعی چند بعدی است، یک سیستم است؛ به دلیل همین خصیصه و این که هر سیستم از اجزایی تشکیل می شود، گردشگری نیز عناصر و اجزایی دارد که با ترکیب با یکدیگر، کلیاتی را به وجود می آورند. برای ارتقاء هر سیستم نیاز به شناخت اجزا و کلیات آن وجود دارد. بر این اساس، نظام گردشگری، متشکل از عناصر زیر است:

- جاذبه ها و فعالیت های توریستی

-  مراکز اقامتی

-  تسهیلات و خدمات حمل ونقل

-  عناصر مؤسساتی

-  تأسیسات زیربنایی

- تسهیلات و خدمات توریستی دیگر