موسسات کارآموزی آزاد

مسابقه تولید محتوای تصویری آموزشی ویژه مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان

نویسنده : یوسف پور ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ 1451
مسابقه تولید محتوای تصویری آموزشی ویژه مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان
نخستین دوره مسابقه تولید محتوای تصویری آموزشی ویژه مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با هدف آماده سازی مربیان برای ارایه دوره های آموزش مهارتی مجازی برگزار می شود.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی موقت کلاس های آموزش مهارتی شده است، توجه به ارتقا کمی و کیفی آموزش های الکترونیکی ضروری است. از آنجایی که آموزش شامل فرآیندی نظام مند جهت برآورده کردن اهداف یادگیری مرتبط با توانمندسازی مهارتی فراگیران است، بکارگیری روش ها و فنون نوین تدریس مهارتی در قالب آموزش الکترونیکی، اهمیتی دوچندان می یابد. به عبارت دیگر، در تهیه و تدوین محتوای آموزشی تصویری، تلفیق علم، هنر و مهارت تدریس، موجب افزایش کارایی و اثربخشی آموزش می گردد.

این مسابقه با هدف همکاری مشترک مربیان در بهره گیری موثرتر از ابزارهای آموزش الکترونیکی و تبادل اطلاعات و تجارب در خصوص آخرین روش های تدریس در سه مرحله به اجرا گذاشته می شود.

1- در فاز نخست مربیان با استفاده از تلفن همراه، فیلم آموزشی پنج دقیقه ای تهیه کرده و در تارنمای اداره کل به نشانی info@gilantvto.ir بارگذاری نمایند. در این مرحله تیم داوری تخصصی مشتمل بر اساتید، کارشناسان، نمایندگان روسای مراکز و مربیان خبره، فیلم ها را بازبینی و بر اساس شاخص های تدوین شده، به فیلم امتیاز داده و فیلم های برتر را انتخاب می کنند. مهلت ارسال محتوای تصویری تولید شده توسط مربیان حداکثر تا 24 فروردین می باشد. فرمت فیلم ها MP4 و حداکثر 20 مگابایت می باشد.

2- فیلم های برگزیده که حائز حداقل امتیاز لازم برای شرکت در مسابقه باشند، در تارنمای ویژه مسابقه بارگذاری می شوند و از آرای عمومی (حداکثر 50 امتیاز) و نظرات داوران درون و برون سازمانی (حداکثر 50 امتیاز) استفاده می شود.

3- مربیانی که فیلم تولیدی آنها حایز بیشترین امتیاز شوند، در یک دوره تخصصی تولید محتوای تصویری شرکت کرده و بر اساس آموزش های تخصصی ارایه شده، یک فیلم جدید برای شرکت در مرحله پایانی مسابقه تهیه می کنند.

شاخص های ارزیابی فیلم های تهیه شده توسط مربیان:

1- استفاده از روش تدریس مناسب، متناسب با موضوع تدریس

2- استفاده صحیح از وسایل کمک آموزشی، ابزار و تجهیزات کار عملی در تدریس

3- مدیریت زمان برای انتقال موضوع تدریس در 5 دقیقه

4- بیان روشن اهداف مورد انتظار یادگیری فراگیران در ابتدای تدریس

5- استفاده از روش های جذاب برای شروع تدریس (یخ شکنی) و استفاده از مثال برای کاربردی کردن تدریس

6- تسلط بر مطالب درسی و به روز بودن اطلاعات مربی در موضوع مورد تدریس

7- رعایت ترتیب منطقی و ایجاد پیوستگی در مطالب درسی

8- برخورداری از ظاهر مناسب و آراسته، متناسب با شان مربی

9- استفاده از زبان بدن، کلام شیوا، جذاب و رسا در تفهیم مطالب درسی (فن بیان، تن صدای مناسب و رسا و وقفه های بجا)

10- جمع بندی و نتیجه گیری مناسب از مطالب درسی ارایه شده

برچسب ها : آموزش مجازی مسابقه تولسد محتوای تصویری مربیان

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است