مرکز خاتم الانبیاء املش

رزرو ثبت نام کلاس های سال 1403 اغاز شدجهت ثبت نام در رشته مورد نطر خود با  شماره 33690745 تماس بگیرید

 

    

کارگاه پرورش قارچ پیش ثبت نام

در کارگاه پرورش قارچ استانداردهای زیرآموزش داده می شود:

حرفه های آموزشی :

پرورش دهنده قارچ دکمه ای، کارگر سالن های پرورش قارچ دکمه ای، کشتکار گلخانه های خاکی، پرورش دهنده گل در فضای آزاد، تکثیر و پرورش گیاهان آپارتمانی، سبزیکار، تکنسین باغات مناطق معتدله، پیوند زن درختان باغی، دستیار باغبان، تولید کننده ورمی کمپوست

مشخصات مربی / مربیان :

نام و نام خانوادگی
مدرک تحصیلی
پست الکترونیک
مهدی شریف نیا
کارشناسی زراعت و اصلاح نباتات
1982sharifnia@gmail.com
مهدی شریف نیا

تجهیزات موجود در کارگاه

تصاویر کارگاه

معرفی کارگاه

پرورش قارچ خوراکی:

پرورش قارچ کسب و کاری زود بازده است که نیاز به سرمایه اولیه زیادی هم ندارد. علاقه مندان به کار تولیدی در خانه می توانند با پرورش قارچ در منزل به سودی تضمین شده و منطقی دست پیدا کنند. برای این کار باید با نحوه آموزش پرورش قارچ بیشتر آشنا شوید. ریسک سرمایه گذاری تولید قارچ در مقایسه با دیگر کسب و کارهای حرفه ای، بسیار کمتر است. سودآوری، تضمین سرمایه، ریسک مالی اندک، سادگی کار و بازار فروش خوب از مواردی است که باعث شده تا بسیاری از شهرنشین ها هم وارد صنعت پرورش قارچ شوند. انواع قارچ صدفی، قارچ دکمه ای و غیره در صورت پرورش اصولی به خوبی رشد می کنند.

پرورش قارچ دکمه ای شغلی از گروه کشاورزی (امور زراعی) است . کارآموزان در این دوره آموزشی با چگونگی طراحی و احداث سالن پرورش قارچ دکمه ای ، تجهیزات مورد نیاز در امر پرورش قارچ ، روش تهیه بذر و کمپوست قارچ دکمه ای ، شرایط داشت و برداشت این محصول ، شناسایی و مبارزه با آفات و بیماری های قارچ دکمه ای آشنا می شوند. همچنین در این دوره آموزشی در خصوص بازاریابی ، فروش و شرایط ایمنی و بهداشت در پرورش قارچ کمه ای آموزش های لازم را دریافت می کنند.