موسسات کارآموزی آزاد

کارآفرینی در گردشگری کشاورزی، راهبرد توسعه روستایی استان گیلان

۲۶ آبان ۱۳۹۸ 1420
کارآفرینی در گردشگری کشاورزی، راهبرد توسعه روستایی استان گیلان
در سلسله نشست های شهر خلاق، مزیت ها و چالش های برگزاری رویدادها و جشنواره های مبتنی بر خوراک شناسی در شهر خلاق خوراک رشت مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست به اهتمام فرهنگسرای گردشگری و توسعه پایدار بوم اندیش و شهرداری رشت در تالار گفتگوی عمارت تاریخی شهرداری رشت و با حضور اعضای شورای شهر رشت و کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری برگزار شد.

یوسف پور، کارشناس اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، با اشاره به مزیت ها و اولویت های گردشگری کشاورزی در توسعه روستایی استان گفت: نوآوری در گردشگری کشاورزی، ابزار کلیدی برای کسب منفعت و دوام در بازار رقابتی و بهره برداری از فرصت ها، با درنظر گرفتن عناصر گردشگری پایدار بوده و پیشران برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مبتنی بر خوراکی های بومی گیلان و توسعه فرهنگ گردشگری در میان روستاییان است.

وی افزود: کارآفرینان حوزه گردشگری روستایی، عوامل مختلف تولید و بهره­ وری اقتصاد کشاورزی و گردشگری را گرد هم آورده و الگو و شیوه جدیدی از فعالیت و زیست اقتصادی مبتنی بر گردشگری در روستا ایجاد می کنند.

یوسف پور با تشریح مزایای کارآفرینی گردشگری کشاورزی در سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، ارایه آموزش های مهارتی روستایی و هوشمندسازی کشاورزی، آموزش های کارآفرینی با الگوی KAB و SYB ، ارایه آموزش های گردشگری منطبق با استاندارد های بین المللی ISCO ، راه اندازی دهکده الگویی بومگردی به منظور آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگری روستایی و اجرای برنامه های آموزشی مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری را از اهم فعالیت های این اداره کل معرفی نموده و از فعالان حوزه گردشگری کشاورزی دعوت کرد از ظرفیت های آموزشی موجود به منظور توانمندسازی مهارتی در قالب برنامه های مشترک آموزشی استفاده نمایند. 


کارآفرینی در گردشگری کشاورزی، راهبرد توسعه روستایی استان گیلان

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است