موسسات کارآموزی آزاد

تدوین استانداردهای جدید آموزش - ارزشیابی رسته گردشگری در استان گیلان

۱۱ آبان ۱۳۹۸ 1510
تدوین استانداردهای جدید آموزش - ارزشیابی رسته گردشگری در استان گیلان
استانداردهای آموزش- سنجش رسته گردشگری ویژه اقامتگاه های بومگردی استان گیلان به اهتمام کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان رونمایی شد.

محمد حسینی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، با اشاره به اینکه بر اساس نتایج طرح کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)، رسته گردشگری و طبیعت گردی نخستین اولویت اشتغالزای استان است، بر اهمیت آموزش نیروی کار شاغل و کارجویان حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: در یکسال گذشته، برنامه های آموزشی متنوعی در حوزه گردشگری و بومگردی با همکاری شرکای آموزشی و سازمان های ذیربط در این اداره کل اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در اقتصاد استان افزود: با توجه به نقش مهم گردشگری روستایی در توانمندسازی روستاییان، در سال جاری و با کمک استانداری گیلان، دهکده الگویی بومگردی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشاورزی و گردشگری روستایی رشت افتتاح شد که آموزش و سنجش مهارت رشته های گردشگری در این مرکز انجام می شود.

حسینی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حوزه گردشگری استان گفت: در حال تدوین بسته آموزشی گردشگری شامل اخلاق حرفه ای در تعامل با گردشگران، گردشگری پایدار، اقتصاد گردشگری و اصول پذیرایی و مهمان نوازی هستیم که به عنوان پیوست رشته های مهارتی در مراکز و آموزشگاه های آزاد به مهارت آموزان ارایه شود و اعتقاد داریم تحول اقتصادی در گردشگری استان، با آموزش منابع انسانی حاصل می شود.

در ادامه یوسف پور از کارشناسان اداره کل، گزارشی از روند طراحی و تدوین استانداردهای آموزشی دارای کد بین المللی ISCO و مدل DACUM برای تدوین استاندارد توسط گروه مرجع تدوین استاندارد ارایه نمود.

همچنین آقایان پیر علایی، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری، آذر پور، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کاظمی، نایب رییس سازمان نظام مهندسی گیلان، گزارشی از فعالیت های خود در قالب تفاهمنامه چهارجانبه همکاری با موضوع مهارت آموزی گردشگری ارایه کردند.

در پایان از دکتر محمد مهدی رئیس سمیعی، به پاس خدمات ارزشمندشان در آموزش های بومگردی تقدیر شد.

تدوین استانداردهای جدید آموزش - ارزشیابی رسته گردشگری در استان گیلان

برچسب ها : فنی و حرفه ای

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است