موسسات کارآموزی آزاد

تقدیر از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به مناسبت مجموعه فعالیت های آموزشی در حوزه گردشگری و بومگردی

۱۰ مهر ۱۳۹۸ 538
تقدیر از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به مناسبت مجموعه فعالیت های آموزشی در حوزه گردشگری و بومگردی
در نشست آموزشی نقش اقامتگاه های بومگردی در پایداری مشاغل روستایی که در پژوهشگده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، به مناسبت مجموعه فعالیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در حوزه آموزش های مهارتی گردشگری و بومگردی از محمد حسینی، مدیرکل آمورش فنی و حرفه ای استان تقدیر شد.

به مناسبت 27 سپتامبر، روز جهانی گردشگری با شعار "گردشگری و اشتغال؛ آینده ای برای همه"، نشست آموزشی ترویجی "نقش اقامتگاه های بومگردی در پایداری مشاغل روستایی" به همت فرهنگسرای گردشگری و توسعه پایدار بوم اندیش در محل پژوهشکده گیلان شناسی و با حضور اساتید دانشگاه، مدیران، کارآفرینان و فعالان حوزه گردشگری و بومگردی استان  برگزار شد.

حسینی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، با اشاره به فعالیت های این اداره کل در ارایه آموزش های مهارتی حوزه گردشگری و بومگردی گفت: برای توسعه اشتغال روستایی نیازمند تعریف فرآیندی چندوجهی هستیم و برای اینکار، چاره ای جز مشارکت همه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی توسعه استان و همچنین نتایج مطالعات طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار استان، گردشگری و بومگردی نخستین اولویت اشتغالزایی استان است افزود: برنامه های آموزشی این اداره در سال جاری بر اساس ارایه آموزش های مهارتی منطبق با اولویت های طرح تکاپو بوده و در حوزه آموزش های گردشگری، تفاهمنامه های مشترکی با استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان منعقد شده که مجموعه این فعالیت ها منجر به راه اندازی نخستین دهکده الگویی بومگردی کشور در مرکز آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگری روستایی شد.

حسینی اضافه کرد: برای اینکه گردشگری گیلان به جایگاه واقعی خود برسد، باید با اقتصاد روستا گره بخورد و روستاییان از مزیت های آن بهره مند شوند. به این منظور طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان  با همکاری استانداری، فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان با هدف توسعه منابع درآمدی روستاییان به کمک آموزش های منجر به اشتغال در حال اجرا است.

وی با اشاره به ظرفیت دهکده الگویی بومگردی در اجرای طرح ها و ایده های خلاقانه و کارآفرینانه در حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی افزود: نخستین دوره مسابقات ملی ربات های کشاورزی با هدف توسعه هوشمندسازی کشاورزی، 16 تا 18 بهمن در این دهکده برگزار می شود. همچنین طرح احیا و توسعه نوغانداری و زنجیره ابریشم، با همکاری دستگاه های ذیربط و فعالان حوزه هنرهای سنتی در دهکده الگویی بومگردی اجرا می شود.

دکتر سید هاشم موسوی، رییس پژوهشکده گیلان شناسی و استادیار دانشگاه گیلان، دکتر سید حسن مطیعی لنگرودی، استاد گروه جغرافیای دانشگاه تهران، دکتر هادی زاده، مدیر فرهنگسرای گردشگری و توسعه پایدار بوم اندیش، مهندس آذر پور و آقای خوش خلق از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگران سخنرانان این نشست بودند.

در این مراسم به مناسبت مجموعه فعالیت های گسترده اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در حوزه آموزش های مهارتی گردشگری و بومگردی، از آقای حسینی تقدیر شد. 

تقدیر از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به مناسبت مجموعه فعالیت های آموزشی در حوزه گردشگری و بومگردی تقدیر از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به مناسبت مجموعه فعالیت های آموزشی در حوزه گردشگری و بومگردی تقدیر از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به مناسبت مجموعه فعالیت های آموزشی در حوزه گردشگری و بومگردی

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است